Målgrupper för tygpåsar

Även om tygpåsar är användbara för alla människor finns det några målgrupper som har extra stor nytta av just tygpåsar. Böcker är perfekt att bära i tygpåsar. De är tunga och inte sällan har en person ett stort antal böcker, till exempel när de handlat i en bokbutik eller om de är studenter på en skola eller i ett universitet. En tygpåse rymmer många böcker och klarar betydligt mer vikt än vanliga plastpåsar. Det finns också modeller med längre handtag som med lätthet kan hängas över axeln för att göra det lättare att bära en påse med tungt innehåll.

Studenter med tygpåsar

Just att rikta reklamprodukter mot yngre som till exempel studenter har i flera studier visat sig väldigt effektivt. De rör sig mycket på stan och är mer aktiva än äldre målgrupper. I regel saknas egen bil och det blir mycket promenader, cyklande och resande kollektivt. Det ger bättre exponering för tygpåsar. Om mottagaren är någon som vistas mycket utomhus med tygpåsen kommer antagligen reklambudskapet ses av många människor. Flera studenter har också en ganska pressad ekonomi. Sannolikheten ökar att de använder tygpåsen ofta och mycket, till exempel när de Students with cloth bagshandlar mat och andra förbrukningsvaror. En hållbar tygpåse som används på detta sätt under lång tid blir en fantastisk reklaminvestering i förhållande till sitt pris.

Dessutom är dagens studenter ofta miljömedvetna och ser fördelarna med en miljövänlig tygpåse. I en värld där vi hela tiden möts av budskapet att även små insatser för miljön gör stor skillnad är det inget svårt val att bli en flitig användare av tygpåsar. Studenter har ofta ett brinnande miljöintresse och engagemanget att verka för positiv förändring av samhället. Även de bakom tygpåsen kommer bli associerade med att ha en stark miljöpolicy och att de värnar om framtiden, när en student använder tygpåsen ofta och framför allt är stolt över att göra det.